szindbád

2008.12.26. 13:13

SZINDBÁD

Bevallom, nincs türelmem megnézni, miket hordtam össze az éjjel. Egyszerűen nekiültem, és írtam, ami eszembe jutott. Ahogy mindig.

De Szindbáddal még tartozom. És természetesen Huszárik Szindbádjáról, Latinovitsról beszélek.

Tökéletes mű. Zene és képzet és költészet és tánc - lebegés álom és valóság között.

És valóban nem számít akkor semmi. Csak a férfi, aki a villamosmegállóban állt, és a villamos már rég eltűnt, és ő még mindig ott állt és integetett, vagy az a másik, aki szótlanul kért, szemében a riadt kisfiú, maradj, kérlek, legalább te maradj velem, vagy ő, akinek egész teste remegett, amikor megérintettem a kezét, mintha villámütés érte volna, vagy nem is tudom már, hogy hívták, de az arca összerándult, valahányszor a közelébe léptem, és úgy ült, keresztbetett kabáttal a térdén, hogy a kabát félig a térdemre terült, és éreztem, hogy lüktet a vér, hogy feszül az izom a végtagokban. Igen, ezekre fogok majd emlékezni. És még sok másra is talán. És remélem, sosem jut majd eszembe, hány diplomám volt, mennyit keresett a főnököm, és ki volt a kultuszminiszter, amikor először találkoztam a Kedvesemmel.

Gyönyörű!

De van egy mondat, ami mégis fájdalmat, űrt hagy maga után. Szindbád ugyanis soha, senkinek nem mondja, hogy "szeretlek". "Szeretek veled lenni." "Imádom az illatodat." "Nélküled nem vagyok semmi." Ez mind rendjén van. De hogy "szeretlek", ez a szó nem hangzik el soha.

A titok. Amire nem találunk feleletet. Talán felesleges is a vállalkozás. Nem tudom.

Én magam mást sem teszek, mint szeretek. Most szeretek, most nem szeretek. Szeretlek téged, szeretem Őt, szeretem a gyermekeimet, szeretek mindent, ami szép és édes, nincs semmi gát, semmi megfontoltság.

Vajon így, hogy szeretek mindent és mindenkit, különbözöm még Szindbádtól?

Attól tartok nem. Talán csak annyiban, hogy amikor ő először mondaná ki a legszentebb szót, én akkor hallgatok majd el. Mert addigra nem marad szó. Csak csend és epifánia.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szexespolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr80842486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása