ellentmondás minden

2008.12.26. 19:07

ELLENTMONDÁS MINDEN

 

Ellentmondás minden. Még az is, hogy vagyok. És belefáradtam, hogy tudjam, mi ez az egész.

Abban is van valami, hogy csak elképzelem, milyen is volnék, ha... Aztán amikor itt van, csőd.

Nem tudom, hűséges vagyok-e bárkihez. Ha magamhoz nem, máshoz hogyan lehetnék? Magamhoz pedig olykor épp hűtlenül vagyok a leghűségesebb. Akkor most mi a helyes? És egyáltalán, mi az, hogy helyes?

Már csak élek. És élek! És ennél többre nem is vágyom! Életben maradni, érezni a nap simogatását, szerelmem csókját, hallani hangját, érezni ölelését, ez minden vágyam.

Dehogy akarok én jó lenni! Dehogy akarok hű maradni! Ha ezzel árulom el magam, hát az sem baj!

Ezért beszéltem a túlélés törvényéről. Hogy a megsemmisülésnek és a fájdalomnak létezik olyan foka, amikor minden erkölcs értelmét veszíti. És a boldogságnak is kell legyen ilyen állapota.

Erre, amint túléltük a halált vagy a szerelmet, máris moralizálni kezdünk, vajon helyesen cselekedtünk-e. Holott akkor, ott, nem volt még választás sem.

És hogy van-e bűntudat bennem? Nincs. Legfeljebb dac. Igen, ezt is megtettem. Már tudom, milyen, ha én vagyok az a harmadik, akit gyűlölet és megvetés fogad, bárhova menjen. Sem szégyen, sem büszkeség nincs bennem. De mert tudom, hogy örökre száműztem magam a jóravaló emberek társaságából, annál több bennem a konokság.

Ne ítéljen ember! Én vagyok egyetlen bírám, és Isten. Ő pedig még csak a fejét sem ingatja. Nem szakadt le az Egek, nem indultak meg a hegyek, nem pusztított tűzvész, nem zuhantam a pokol mélyére, a nap felkel és sugárzik, az emberek éppoly kedvesek, mint tegnap, csak a homlokomon a bélyeg, csak ennyi történt, hogy mostantól viselni fogom örökké.

És ígérem, büszkén fogom viselni. Ha ez a földi test engedi.

 

Szerző: hanah

Szólj hozzá!

Címkék: stigma

A bejegyzés trackback címe:

https://szexespolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr26842898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása