MÁR MEGINT ZSIDÓ

eliah levele a feledésről

 

(Válasz egy írásra)

 

 

Kedves Ismeretlen!

 

Nem értelek. Képtelen vagyok átlátni, hogyan lehetséges, hogy nem választod szét a politikát, a nagytőkét, a kezükben mindössze taktikai-stratégiai szempontból forgatható-kiforgatható ideológiát, a vallást, a kultúrát és a származást, amelyet (a származást) Istennek köszönhetünk valamennyien és nem választott attribútumunk.


Nem, egyszerűen nem hiszem el!


Hihetetlen műveltséggel a birtokodban, talán nem kevés tapasztalattal a kezedben, mintha szándékosan az érem egyik oldalára irányítanád a tekinteted.


Tudod jól, nem vagyok gazdag, gyűlölöm a politikát, hiszem, hogy ember és ember találkozik a földön, és, igen, most tényleg elkeseredem. Ha politikai ambícióid vannak, akkor persze, írj bármit, ami jól esik, de az Istenért, mit kezdesz azokkal, akiket valóban elvittek, mert nem volt pénzük, hogy megváltsák a menekülésüket, azokkal, akik szerelemből házasodtak, akik melletted élnek, láthatatlanul, kevésbé feltűnően, mint a kurucz.hu oldalán idézett "prominens" nevek, az emberekkel, az élő, eleven emberekkel mit kezdesz?


Persze, van közöttünk, a szokásainkban, a gesztusainkban, a hanghordozásunkban, még a mentalitásunkban is eltérő. De állíts mellém egy cionista fanatikust, egy pénzéhes gazembert, és a különbség köztem és közted kisebb lesz, mint az a szakadék, ami tőle elválaszt.

 

Nem, most tényleg nem érzem, hogy mondani tudok bármit. Nem akarlak semmiről meggyőzni.

 

Két nagynéném lágerben halt meg. Apám sváb-magyar családból nősült. Egyik bátyám észt, a másik orosz feleséget választott. Első férjem palesztin volt. Kislányom apja katolikus. Az erkölcseim bizonyára nem feddhetetlenek, ha ennyiszer házasodtam, ebben sajnos igazad van, bár szertartás egyik alkalommal sem volt. Viszont arra emlékszem, amikor néhány éve karácsonykor, mert szeretem a karácsonyt, fenyőfát kerestem, és az árus kiszúrta, hogy zsidó lehetek, és végig a borotválkozási szokásainkról beszélt, az intim testrészeinket emlegette, és közben folyamatosan szórta rám a szitkokat, míg végül hagytam az egészet és elmentem máshova vásárolni, de ez butaság.


Látod, eszembe juttatod a megalázó, méltatlan perceket, és nem akarok emlékezni. Mert ezek nem nekem szóltak, hanem annak a patás, szarvas valakinek, akit ő elnevezett zsidónak, és most te is segítesz neki, hogy legközelebb már a tettlegességért se érezzen bűntudatot.


Nem látod, hogy ha kilépsz az én és a te világából, már csak lépések választanak el százakat, ezreket attól, hogy többé ne emberként, hanem a sátán földi inkarnációjaként nézzenek ránk? Miért akarsz újabb áldozatokat? Nem a gazdag, minden hájjal megkent politikus vagy bankár lesz az, akit meggyaláznak, hanem mi, akiket észre sem veszel, ahogyan ők is csak akkor, ha az indulatok elszabadulnak.


Könyörgöm, ne akarj visszakényszeríteni az ezer éves törvények világába. Ne akard, hogy az ortodoxia hülyesége lépjen a szellemek, élők és holtak találkozásának a helyébe. Kérem. Én tényleg nem tudok többet tenni. Nem tudom neked számokkal bizonyítani, hogy élünk és emberek vagyunk, de én vagyok. És a fiam is. És hogy idegenek leszünk örökké? De hiszen isten előtt nem vagyunk azok. Akkor miért?


Semmi baj. Végül is ember vagy te is. De fáj.

 

Hogy mi etikus és mi nem, az most nem érdekel. Hiszen te mondtad, csak helyzetek vannak. A fenébe. Tudod, második éve járok hittanra. Az atya szerette volna, ha majd egyszer megkeresztelhet. Azt mondtam, ebben a világban nem tehetem. Mert felkoncolnának érte. Az egyik, mint rohadt betolakodót. A másik, mint árulót. Mit mondhatnék? Nem hittem, hogy ez lehet. És most sem hiszem.


Bocsáss meg, ha a soraim zaklatottak. Bocsáss meg a stílusért. A szavakért. Ha te a zsidó származású embereket gyűlölöd, akkor valóban kezdd velem. Pedig örültem neked. Őszintén.

 

Eliyah Azar

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szexespolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr94778822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása